Knihy, které nesmí chybět v knihovně začínajícího podnikatele

10.7.2020

Anglický spisovatel John Ruskin údajně řekl, že knihy jsou pro lidi tím, čím jsou pro ptáky křídla. Pokud tedy potřebujete získat rozhled a nabrat ten správný směr v oblasti podnikání nebo osobního rozvoje, pak doporučujeme sáhnout po některé z knih v našem seznamu.

  • Nastavení mysli – Carol Dwecková
  • Jsou lidé, kterým se daří snad vše, na co sáhnout. A pak jsou lidé, kteří zdánlivě nemají dostatek schopností a talentu, aby se prosadili. Profesorka Carol Dwecková spolu s týmem ze Standfordovy univerzity zkoumala, proč jsou někteří lidé úspěšní a jiní ne. A zjistila, že úspěch není otázkou konkrétních schopností a talentů, ale správného nastavení mysli.

    Ve své knize pak Dwecková popisuje takzvané fixní a růstové nastavení i dopad způsobu přemýšlení na výsledek. Radí také, jak nastavení mysli změnit a využívat svůj potenciál naplno.

     

  • Ukaž, co děláš – Austin Kleon
  • Máte skvělý nápad na podnikání, nebo už jste byznys rozjeli, ale raději o tom moc nemluvíte. Protože by vám nápad mohl někdo ukrást? Podle Autina Kleona děláte zásadní chybu. V dnešním světě totiž máte chtít, aby od vás ostatní kradli. Protože to znamená, že jste natolik vidět a pro ostatní natolik inspirativní, že vaše myšlenky chtějí dál rozvíjet.

    V knize Ukaž, co děláš Kleon vysvětluje, proč je mýtus osamělého génia špatný. A proč může ničit vaši kariéru. Kleon naopak radí, proč a jak ukazovat svou práci, aby vás ostatní našli. V dnešním světě nemá cenu zamykat nápady do šuplíku. Musíte být naopak otevření a sdílní. A místo své snídaně ostatním raději ukázat, na čem pracujete.

     

  • Jak na sítě – Michelle Losekoot a Eliška Vyhnánková
  • Ať už potřebujete budovat osobní značku, nebo chcete posílit zájem o vaši společnost, bez dobré znalosti sociálních sítí se dnes neobejdete. Najdete na nich totiž více než polovinu světa. Takže zaujmout a prosadit se v takové konkurenci už vyžaduje strategii i schopnost kampaně správně plánovat i vyhodnocovat.

    Michelle Losekoot a Eliška Vyhnánková práci se sociálními sítěmi dlouhodobě školí. Navíc obě úspěšné strategie a obsah pro řadu firem i osobností na sociálních sítích vytvořily. Takže je kniha plná praktických příkladů a návodů na to, koho a jak na vašem Facebooku, Instagramu, Twitteru či LinkedInu oslovit.

     

  • Objevte své PROČ – Simon Sinek, David Mead a Peter Docker
  • Možná jste četli knihu Začněte s PROČ, nebo jste viděli inspirativní TED Talk Simona Sinka o tom, proč je klíčové začít s otázkou Proč? Kniha Objevte své PROČ klíčové Sinkovy myšlenky rozpracovává do konkrétního návodu a pomáhá je uvádět do praxe. Pomocí příkladů a úkolů vám pomůže odhalit jak vlastní, tak týmové motivace a nadchnout se do své práce i do svého života. V náročných dobách, které přichází v každém podnikání a kariéře, pak budete přesně znát vyšší smysl vašeho snažení a neztratíte ze zřetele, proč vlastně děláte to, co děláte.

     

    Všechny tyto knihy a řadu dalších skvělých publikací najdete zdarma k zapůjčení v Kariérním centru VUT.

     

    Tento článek je realizován v rámci projektu Moderní a otevřené studium techniky CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002430

    autor: Zuzana Pospíšilová

    Zpět na aktuality