LinkedIn a jeho používání pro budování osobní značky

24.1.2019

V současné době téměř každý používá sociální sítě. Naši studenti nejsou výjimkou. Opravdovou otázkou ale je: Přemýšlíte nad nimi strategicky, i když jde jen o „soukromou“ prezentaci? Všichni dáme na první dojem – a to platí v off-line i on-line světě. A právě proto se studenti brněnské techniky podívali spolu s lektorem na zoubek tomu, jak si budovat osobní značku díky sociálním sítím. LinkedIn je profesní sociální sítí – ale málokdo má skutečně kvalitní profil. Co vše může a má splňovat? Co o vás prozradí Facebook a jak jej můžete využít? A další – Twitter, Instagram? A nebo zkusit cestu blogu? Protože není jediná správná cesta, studenti jich na interaktivní přednášce probrali hned několik, přičemž všechny byly doprovázeny spoustou příkladů. Účastníci přednášky jsou tedy informováni a už je jenom na nich, kterou si vyberou.

Přednáška si kladla za cíl ukázat studentům, jaké možnosti sociální sítě přináší, byť někteří vnímají sociální sítě jen jako ztrátu času. Vedle toho lektor vysvětlil, proč si myslí, že „LinkedIn is the new black“.

A aby toho nebylo málo a studenti si mohli nově nabyté informace a triky vyzkoušet v praxi, připravili jsme pro ně hned dva navazující workshopy. První workshop věnovaný sociálním sítím (a LinkedInu obzvlášť) se soustředil na to, jak si vhodně vylepšit svůj on-line obraz. Jinými slovy: Co by měl splňovat soukromý profil na LinkedIn? Jak vypadají výsledky vyhledávání vašeho jména a co se s tím dá dělat? Jak pracovat se soukromím na Facebooku?

Pokročilý navazující workshop byl zaměřen na aktivní využívání LinkedInu. Co publikovat, k čemu se mohou hodit LinkedIn Skupiny, kde hledat vhodnou inspiraci, jak aktivně navazovat kontakty. Jak přemýšlí lidé z HR a co je zaujme? To vše na praktických příkladech, přičemž studenti si odnesli konkrétní doporučení, na co nezapomenout a na co si naopak dát pozor.

Přednáškou a workshopy na téma LinkedIn provedl studenty Martin Šilar, spolumajitel agentury Influencer.cz. Mezi jeho zásadní klienty patří Carollinum, Somersby nebo CETIN. V minulosti se aktivně realizoval v kulturní sféře (hudební klub a festival). Nejvíce se zaměřuje na community management, krizovou komunikaci a obsahovou strategii (zejména pro sociální sítě). S Adamem Zbiejczukem pořádá pravidelné “social media“ setkání Babeltalk.

 

Zpět na aktuality