Ohlédnutí za prvním semestrem fungování

23.1.2019

Kariérní rozvoj a podpora podnikavosti studentů VUT. Právě to jsou hlavní oblasti, na které jsme se v rámci Kariérního centra VUT celý minulý semestr zaměřovali. V praxi to znamenalo realizaci 12 samostatných workshopů, 3 interaktivní přednášky a jednoho celosemestrálního kurzu sestávajícího ze 7 navazujících workshopů. Celkem tedy za minulý semestr proběhlo 22 kurzů a proškolili jsme 546 studentů. V tomto trendu bychom rádi pokračovali i nadále a přípravy na nadcházející semestr jsou v plném proudu. 

Co všechno studenti brněnské techniky minulý semestr absolvovali? 

Pro ty, co láká svoboda v podnikání, ale nevěděli, kde přesně začít, byla určena interaktivní přednáška od projektu Podnikni to! 16 studentů brněnské techniky s nejlepšími podnikatelskými nápady absolvovalo intenzivní celosemestrální kurz. Minimum teorie, maximum praxe. Krok za krokem přetvářeli svůj nápad v reálný byznys. Byla to dřina i zábava.

V rámci kurzu Design Thinking se studenti naučili základy, jak správně navrhnout služby a produkty, aby byly úspěšné u uživatelů a konzumentů. Kurzem studenty provedl absolvent VUT a zkušený User Experience designer. Design Thinking workshop byl natolik žádaný, že jsme zařadili rovnou dva termíny.

Jak si vybudovat osobní značku prostřednictvím profesní sítě LinkedIn už naši studenti vědí, a to díky přednášce soustředící se právě na téma budování osobní značky na LinkedInu. Aby ale nezůstalo jen u přednášky, studenti měli možnost zúčastnit se také dvou navazujících workshopů, kde si získané informace a tipy z interaktivní přednášky vyzkoušeli v praxi. LinkedIn ale není jediná síť, kterou mohou studenti pro svůj rozvoj využívat. A nejen osobní rozvoj! Věděli jste, že Facebook či Instagram jde využívat také pro businessové účely? Právě na tuto problematiku se zaměřovaly workshopy “Výkonnostní marketing na Facebooku” a “Proč je Instagram dobrý pro business”.

Certifikovaný Google trenér zasvětil studenty do problematiky Google Ads prostřednictvím workshopu, který se věnoval právě těmto základům. Také je naučil přemýšlet o tom, kdy a do čeho investovat čas a peníze prostřednictvím workshopu “Strategický pohled na online marketing”, kde si studenti osvojili, jak o online prostředí přemýšlet a jaké aspekty je třeba vzít v potaz při tvorbě marketingové strategie.

Moc nás těší, že i o víkendu si našli studenti čas na seberozvoj a strávili tak aktivní sobotu na celodenním workshopu zaměřeném na projektové řízení. Jelikož byl o kurz opravdu velký zájem, opět jsme vypsali rovnou dva termíny. “Projektové řízení” je jednou z klíčových manažerských oblastí a správné projektové řízení často rozhoduje o úspěchu či pádu projektu. Studenti si osvojili základy projektového řízení pod vedením profesionála ve své oblasti, který se svým projektem vyhrál cenu Projekt Roku 2013 a zároveň je to i náš absolvent.

Jak neklamat sami sebe se studenti dozvěděli na interaktivní přednášce zaměřené na kritické myšlení a objektivitu. Kritické myšlení je podle zprávy Future of Jobs druhou z nejpotřebnějších dovedností pro 21. století. Studenti VUT pronikli do tajů toho, jak kritické myšlení rozvíjet u sebe a ostatních, vyzkoušeli si, jak se rozhodují a přemýšlí. Dozvěděli se také, jak to zlepšit. Pokud totiž nerozpoznáme klamy ve vnímání a úsudku, vede to logicky k chybným rozhodnutím a horším výsledkům.

Jak přijít na své silné stránky a využít je v životě si studenti osvojili na workshopu “Práce, která mě baví a naplňuje” pod vedením odborníků z JICu. Následný follow-up “Od nápadu k podnikání” řešil dilema zaměstnání vs. podnikání a výhody i nevýhody obou možností.

Tohle všechno s námi studenti brněnské techniky minulý semestr absolvovali a my už se nemůžeme dočkat, až jim představíme, co pro ně chystáme tentokrát. Nezahálíme a pilně pro studenty připravujeme plán akcí na další semestr. Pokud byste si chtěli podrobněji připomenout, čemu se jednotlivé workshopy věnovali, tak nás sledujte, máme totiž připravenou sérii článků na toto téma, které s Vámi budeme postupně sdílet.  

 

Zpět na aktuality